Informatyka i technologie informacyjne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(53)
Forma i typ
Książki
(49)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(24)
Publikacje popularnonaukowe
(13)
Publikacje naukowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(4)
Audiobooki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(58)
nieokreślona
(3)
tylko na miejscu
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka główna
(13)
Filia nr 1
(7)
Filia nr 2
(1)
Filia nr 3
(2)
Filia nr 4
(11)
Filia nr 5 dla dzieci
(3)
Filia nr 7
(2)
Filia nr 9
(2)
Filia nr 9 dla dzieci
(1)
Filia nr 1 dla dzieci
(1)
Filia nr 16
(6)
Filia nr 12
(1)
Filia nr 6
(12)
BG magazyn na miejscu
(1)
BG dział informacyjno bibliograficzny
(1)
Autor
Dukaj Jacek (1974- )
(3)
Chawziuk Tadeusz
(2)
Jóźwiak Michał (tłumacz)
(2)
Strąkow Michał
(2)
Wiejak Urszula
(2)
Wojciechowski Adrian
(2)
Adamczyk Maciej
(1)
Baranowski Stefan (filolog)
(1)
Bieliński Przemysław (1977- )
(1)
Bilton Nick
(1)
Blendinger Johannes
(1)
Broma Paulina
(1)
Brooking Emerson T
(1)
Brzeziński Wojciech (1980- )
(1)
Buijsman Stefan (1995- )
(1)
Cain Geoffrey (1986- )
(1)
Chmielecka Julia
(1)
Cholawo-Sosnowska Kamila
(1)
Cox Michael
(1)
Crawford Kate (1974- )
(1)
Czartoryski Bartosz
(1)
Deibert Ronald (1964- )
(1)
Dramczyk Bartłomiej
(1)
Du Sautoy Marcus (1965- )
(1)
Eagle Alan
(1)
Essinger James
(1)
Evans Claire L
(1)
Fazzini Kate
(1)
Gadzała Agnieszka
(1)
Galloway Scott
(1)
Goddard Clive
(1)
Gonzales Andrea
(1)
Greengard Mig
(1)
Greniewski Henryk (1903-1972)
(1)
Grzegorek Andrzej
(1)
Gębicka-Frąc Maria
(1)
Hafkemeyer Christof
(1)
Harris Blake J
(1)
Houser Sophie
(1)
Isaacson Walter (1952- )
(1)
Jarosz Agnieszka
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Kabat Jan
(1)
Kamieński Łukasz (1976- )
(1)
Kardaras Nicholas (1964- )
(1)
Kasparov Garri (1963- )
(1)
Kaźmierska Agata
(1)
Knauer Ulrich
(1)
Kostka Manfred
(1)
Kowalik Maciej (1984- )
(1)
Krzyżanowski Krzysztof (tłumacz)
(1)
Kubiak Jolanta
(1)
Kucharska Nikola
(1)
Kulesza Radosław
(1)
Kurasiński Artur
(1)
Langa Sebastian
(1)
Leśniakiewicz Dawid
(1)
Leśniewski Michał (1978- )
(1)
Lisowski Rafał
(1)
Lobin Henning (1964- )
(1)
Malina Dorota
(1)
Marsh Ryan
(1)
Maruszkin Małgorzata
(1)
Masłowski Krzysztof
(1)
Michalski Jakub (tłumacz)
(1)
Milton Stephanie
(1)
Mitnick Kevin D. (1963- )
(1)
Mościcka Regina
(1)
Musiał Łukasz (1976- )
(1)
Mączka Iwona
(1)
Niemira Karolina
(1)
Nowakowski Łukasz (zarządzanie)
(1)
Orliński Wojciech (1969- )
(1)
Ostrowski Michał (informatyk)
(1)
Page Larry (1973- )
(1)
Pater-Podgórna Ewa
(1)
Pausch Randy (1960-2008)
(1)
Pełka Piotr
(1)
Pinker Steven (1954- )
(1)
Plebańska Marlena
(1)
Rabsztyn-Anioł Magdalena
(1)
Radzimiński Jakub
(1)
Riess Michael
(1)
Romanek Michał (1969- )
(1)
Rosenberg Jonathan (1961- )
(1)
Rutke Grzegorz
(1)
Schmidt Eric (1955- )
(1)
Schreier Jason
(1)
Shapiro Jordan
(1)
Singer P. W. (1974- )
(1)
Smoczyński Piotr (redaktor)
(1)
Snowden Edward J. (1983- )
(1)
Sobolewska Agnieszka (tłumacz)
(1)
Soróbka Tomasz
(1)
Sosnowski Jarosław (ekonomia)
(1)
Stephens-Davidowitz Seth
(1)
Stone Brad (1971- )
(1)
Strittmatter Kai (1965- )
(1)
Słowiński Przemysław (1959- )
(1)
Thompson Clive (1968- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(20)
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(50)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(52)
Język
polski
(53)
Odbiorca
Młodzież
(5)
9-13 lat
(4)
Dzieci
(4)
6-8 lat
(1)
Poziom średniozaawansowany
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(9)
Literatura polska
(4)
Literatura angielska
(1)
Temat
Internet
(17)
Sztuczna inteligencja
(9)
Cyberprzestępczość
(6)
Technologia informacyjna (IT)
(6)
Gry komputerowe
(5)
Minecraft
(5)
Programowanie (informatyka)
(5)
Rzeczywistość wirtualna
(5)
Komputery
(4)
Media społecznościowe
(4)
Uzależnienie od Internetu
(4)
Algorytmy
(3)
Big data
(3)
Czytelnictwo
(3)
Informatycy
(3)
Informatyka
(3)
Kobieta
(3)
Komputeryzacja
(3)
Komunikacja internetowa
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Pismo
(3)
Programiści
(3)
System wartości
(3)
Uczucia
(3)
Amazon.com
(2)
Apple Inc
(2)
Audiobook
(2)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(2)
Cyberkultura
(2)
Facebook
(2)
Informacja
(2)
Innowacje
(2)
Inwigilacja
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Polityka
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Wojna
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Agenci CIA
(1)
Animacja komputerowa
(1)
Baran, Paul (1926-2011)
(1)
Baza danych
(1)
Bezos, Jeffrey (1964- )
(1)
Bezpieczeństwo systemów
(1)
Bioinżynieria
(1)
Branża informatyczna
(1)
COVID-19
(1)
Cenzura
(1)
Chorzy na nowotwory
(1)
Cyberbezpieczeństwo
(1)
Cybernetyka
(1)
Cyberterroryzm
(1)
Cyborgi
(1)
Cywilizacja
(1)
Czarny rynek
(1)
Czytanie
(1)
Dane
(1)
Digitalizacja
(1)
Dobra osobiste
(1)
Dyktatura (ustrój)
(1)
Dzieci
(1)
Eksperymenty medyczne na ludziach
(1)
Epidemie
(1)
Genealogia
(1)
Gonzales, Andrea
(1)
Google
(1)
Google LLC
(1)
Gromadzenie informacji
(1)
Grupa Samsung
(1)
Gry online
(1)
Hakerzy
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Handel narkotykami
(1)
Heraldyka kościelna
(1)
Historia
(1)
Houser, Sophie
(1)
Ideologia
(1)
Informacje niejawne
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Informatyzacja
(1)
Inżynierowie
(1)
Jobs, Steven (1955-2011)
(1)
Języki programowania
(1)
Kasparov, Garri (1963- )
(1)
Kody
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Komputery analogowe
(1)
Komunistyczna Partia Chin
(1)
Konflikt
(1)
Kryptolodzy
(1)
Kryptologia
(1)
Kultura masowa
(1)
Lovelace, Ada King (1815-1852)
(1)
Lua (język programowania)
(1)
Manipulacja
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Matematycy
(1)
Matematyka
(1)
Temat: czas
2001-
(23)
1901-2000
(13)
1989-2000
(11)
1945-1989
(7)
1801-1900
(2)
1918-1939
(2)
1939-1945
(2)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1901-1914
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(7)
Polska
(2)
Chiny
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(1)
Korea Południowa
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Opracowanie
(19)
Poradnik
(6)
Reportaż
(6)
Esej
(5)
Publicystyka
(5)
Biografia
(4)
Antologia
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Podręcznik
(2)
Raport z badań
(2)
Gry komputerowe
(1)
Komiks
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(5717)
Literaturoznawstwo
(2101)
Kultura i sztuka
(1703)
Socjologia i społeczeństwo
(1600)
Psychologia
(886)
Informatyka i technologie informacyjne
(53)
Medycyna i zdrowie
(831)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(736)
Edukacja i pedagogika
(639)
Religia i duchowość
(557)
Podróże i turystyka
(532)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(484)
Biologia
(478)
Filozofia i etyka
(385)
Etnologia i antropologia kulturowa
(382)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(370)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(365)
Rozwój osobisty
(312)
Kultura fizyczna i sport
(281)
Hobby i czas wolny
(278)
Geografia i nauki o Ziemi
(244)
Językoznawstwo
(213)
Styl życia, moda i uroda
(210)
Kulinaria
(199)
Architektura i budownictwo
(179)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(175)
Nauka i badania
(170)
Fizyka i astronomia
(142)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(121)
Ochrona środowiska
(115)
Media i komunikacja społeczna
(98)
Inżynieria i technika
(73)
Zarządzanie i marketing
(71)
Praca, kariera, pieniądze
(70)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(58)
Transport i logistyka
(45)
Archeologia
(41)
Rolnictwo i leśnictwo
(37)
Matematyka
(32)
Dom i ogród
(28)
Chemia
(26)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Rodzina i relacje międzyludzkie
(1)
Łączność
(1)
53 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Steve Jobs / Walter Isaacson ; przełożyli Przemysław Bieliński i Michał Strąkow. - Wydanie drugie. - Kraków : Insignis Media, Copyright 2013. - 735 stron, [16] stron tablic : fotografie ; 22 cm.
Na obwolucie: wydanie specjalne.
Opierając się na ponad czterdziestu rozmowach z Jobsem, przeprowadzonych w ciągu dwóch lat, a także na wywiadach z ponad setką osób: członkami rodziny, przyjaciółmi, przeciwnikami, konkurentami i kolegami Jobsa, Walter Isaacson spisał wciągającą opowieść o pełnym wzlotów i upadków życiu oraz płomiennej osobowości twórczego przedsiębiorcy, którego wykraczająca poza wszelkie schematy pasja i perfekcjonizm zrewolucjonizowały sześć branż: komputery osobiste, filmy animowane, muzykę, telefony, tablety i publikacje cyfrowe. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 16
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929-052 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mimowolne cyborgi : mózg i wojna przyszłości / Łukasz Kamieński. - Wydanie I. - Wołowiec : Wydawnictwo Czarne, 2022. - 343, [1] strona ; 22 cm.
(Poza Serią)
Tekst na skrzydełkach.
Technonauka świetnie wykorzystuje nasze pragnienie ciągłego udoskonalania się i pracuje nad coraz większym usprawnieniem człowieka. Literatura science fiction od lat pełna była bohaterów cyborgów, lecz naukowcy nie mogli za nią nadążyć. Dziś jednak fantastyka coraz dynamicznej przeistacza się w rzeczywistość, a nowoczesne technologie wkraczają nie tylko w życie wojska, ale również w naszą codzienność. Mimowolne cyborgi Łukasza Kamieńskiego to fascynująca wyprawa do świata ludzi-maszyn i najnowszych osiągnięć nauki. Sięgając po twarde dane z zakresu technologii i bioinżynierii oraz odwołując się do popkultury, Kamieński opisuje długą drogę od superwojownika Achillesa do dystopijnych wizji niedalekiej przyszłości. Próbuje też odpowiedzieć na najbardziej palące pytania – jak wiele ulepszeń przyjmą ciało i umysł? Czy natura sama określi granicę, po której przekroczeniu pojawią się niemożliwe do przewidzenia skutki uboczne? A może przeciwnie – ciało zacznie się dostosowywać do ingerencji, aż do momentu pełnej technoewolucji? Człowiek od wieków próbował poprawiać swoje zdolności i wykorzystywał najnowsze osiągnięcia techniki. Od teleskopu po mikroskop, od okularów po noktowizor, od kompasu po GPS. Czas na kolejną ewolucję. Od człowieka do cyborga. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 094777 WPN (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wszyscy je widzieliśmy: dzieci hipnotycznie wpatrzone w jarzące się ekrany w restauracjach, na placach zabaw i w domach naszych przyjaciół - a ich liczba wciąż rośnie. (...) W tej książce, dr Nicholas Kardaras bada ogromny wpływ technologii - zwłaszcza technologii ekranowej, nieodpowiedniej dla młodego wieku, z całą tą jarzącą się wszechobecnością - na mózgi całego pokolenia. Badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania dowodzą, że stymulujące jarzące się ekrany są tak samo dopaminergiczne (aktywujące dopaminę) dla ośrodka przyjemności w mózgu jak seks. Rosnąca liczba badań klinicznych koreluje technologię ekranu z takimi zaburzeniami jak ADHD, uzależnienia, niepokoje, depresja, wzmożona agresja, a nawet psychoza. Co jednak szokuje najbardziej, najświeższe badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania nie pozostawiają wątpliwości, że nadmierne obcowanie z ekranem może neurologicznie uszkodzić rozwijający się mózg młodej osoby tak samo jak uzależnienie od kokainy. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 6
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mecz szachowy Garriego Kasparowa rozegrany przeciwko superkomputerowi IBM Deep Blue w 1997 roku był przełomowym momentem w historii rozwoju technologii. Jeśli chodzi o sztuczną inteligencję, był to świt nowej epoki: oto powstała maszyna zdolna pokonać człowieka, który był wówczas mistrzem tej najbardziej intelektualnej gry. Na ten moment złożyło się ponad stulecie rozwoju i w swojej przełomowej książce Kasparow po raz pierwszy ujawnia zdumiewającą stronę tej historii. Opisuje uczucia towarzyszące opracowywaniu na oczach całego świata strategii przeciwko nieprzejednanemu, niezmordowanemu przeciwnikowi oraz relacjonuje rozwój inteligencji maszyn poprzez mikrokosmos szachów, które przez całe pokolenia pionierów nauki były postrzegane jako klucz do tajemnic ludzkiego i maszynowego poznania. Kasparow wykorzystuje swoje niezrównane doświadczenie, by zajrzeć w przyszłość inteligentnych maszyn i widzi tę przyszłość jako pełną możliwości. Podczas gdy wielu krytyków postrzega sztuczną inteligencję jako zagrożenie, zwłaszcza dla ludzkich miejsc pracy, Kasparow pokazuje jak ludzkość może się wspiąć na nowe wyżyny z pomocą naszych najbardziej wyjątkowych wytworów, zamiast się ich obawiać. [lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 796/799 W (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strefy cyberwojny / Agata Kaźmierska i Wojciech Brzeziński. - Warszawa : Oficyna 4eM Chlabicz, Copyright 2018. - 238, [2] strony ; 21 cm.
Internetowe manipulacje nigdy dotąd nie były tak skuteczne, nie trafiały tak celnie i jeszcze nigdy nie byliśmy wobec nich tak bezbronni. Algorytmy sprawiają, że internet zmienia się w strefę cyberwojen o naszą przyszłość. Ukrywający się za kilkoma linijkami komputerowego kodu napastnicy mogą zmienić wynik wyborów, powalić na kolana gospodarkę kraju albo zniszczyć komuś życie. Te same algorytmy, które sprawiają, że nasz świat stał się wygodniejszy, otwierają drzwi dla zupełnie nowych zagrożeń. Fake newsy to tylko początek. (...) W książce "Strefy cyberwojny" Agata Kaźmierska i Wojciech Brzeziński sprawnie prowadzą nas przez świat wirtualnych zagrożeń i wskazują jak ich unikać. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 6
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dar Fundacji PKO BP)
Na 4. stronie okładki: Twój pierwszy komiksowy podręcznik programowania!.
Egzemplarz Daru Fundacji PKO BP w Filii nr 16.
Nauki ścisłe, technologia i fajne gadżety elektroniczne nie są tylko dla dorosłych. Razem z Różą zdobywaj wiedzę o świecie technologii - smartfonach, grach i mediach społecznościowych. Czy wiesz, jak napisać grę komputerową? Jak używać poczty internetowej? Jak działa sieć komputerowa? Jak bezpiecznie korzystać z mediów społecznościowych? Czy naszą pracę będą wkrótce wykonywać roboty, a po drogach poruszać się wyłącznie pojazdy autonomiczne? Czym jest sztuczna inteligencja? Co sprawia, że możemy korzystać z telefonów komórkowych? Na te i wiele innych pytań znajdziesz odpowiedzi w tej książce! Róża przeżywa przygody, uczy się i jest ciekawa świata - zupełnie jak Ty! Róża chodzi do szkoły podstawowej, dużo mówi i zadaje jeszcze więcej pytań, bo interesuje się tym, co ją otacza. Wraz z jej najbliższą rodziną i przyjaciółmi odkryjesz tajemnice cyfrowego świata. Dowiesz się, jak tworzy się programy komputerowe, poznasz zasady bezpiecznego korzystania z sieci, mediów społecznościowych i gier wideo oraz przekonasz się, że nowoczesnych technologii wcale nie trzeba się bać. A przy okazji nauczysz się programować w Scratchu! [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5 dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K W (1 egz.)
Filia nr 16
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. (02.053.2) W (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czym były pierwsze komputery? Jak wyglądało przejście od maszyn wielkich jak ciężarówka do zaawansowanych smartfonów mieszczących się w kieszeni? Kto zbudował pierwszy polski komputer? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdują się w książce! „ART. Ale komputery! Megabajtowe historie cyfrowe” to niezwykły ilustrowany przewodnik po komputerowym świecie przeznaczony dla dzieci w wieku 8-13 lat. Podczas fascynującej podróży przez kolejne etapy rozwoju komputerów mali miłośnicy technologii poznają interesujące fakty i ciekawostki, a także dowiedzą się, czym tak naprawdę są maszyny liczące. To doskonały sposób na to, by dzieci w wieku szkolnym z przyjemnością poszerzały wiedzę i odkryły w sobie miłość do czytania! [nota wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5 dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 W (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Myśli Współczesnej)
Douglas Engelbart w latach sześćdziesiątych XX wieku stworzył koncepcję interfejsu, zaprojektował system online, pierwsze ekrany i okna, przyczynił się do realizacji idei hipertekstu, skonstruował mysz. Nie Bill Gates zatem, nie Steve Jobs ani nawet Alan Turing, twórca koncepcji sztucznej inteligencji, lecz właśnie Douglas Engelbart to człowiek, którego zdaniem Lobina należy uznać za inicjatora rewolucji cyfrowej: to jego idee zmieniły oblicze współczesnego świata. Kultura pisma, która decydowała o kierunku rozwoju świata od czasów Gutenberga po drugą połowę XX wieku, odchodzi – przekonuje Lobin – w przeszłość. Jej miejsce zajmuje kultura cyfrowa. Ta pierwsza nadal ma swoją infrastrukturę i instytucje, jednak wszystkie one albo już się zmieniły pod wpływem globalnego procesu cyfryzacji, albo z pewnością niebawem się zmienią. Nie potrafimy sterować tym procesem w całości wedle własnej woli, możemy co najwyżej wzmacniać niektóre jego elementy, innym zaś przeciwdziałać, z niewiadomym skutkiem. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I 093797 (1 egz.)
Książka
W koszyku
E-senior : poradnik świadomego użytkownika internetu / Krzysztof Masłowski. - Gliwice : Helion, Copyright 2018. - 128 stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
W tym niezwykłym poradniku znajdziesz odpowiedzi na pytania związane z poruszaniem się w internecie oraz z bezpieczeństwem korzystania z sieci. Dowiesz się, co to jest przeglądarka i jak ją ujarzmić. Odkryjesz, jak wyszukiwać potrzebne Ci informacje, otwierać strony ulubionych gazet, sprawdzać trasy przejazdu i tłumaczyć artykuły napisane w obcym języku. Dokładnie sprawdzisz, jak zadbać o swoje bezpieczeństwo: czego nie robić i co robić, by nie dać się oszukać i skutecznie chronić się przed wirusami. Nauczysz się robić zakupy w sklepach internetowych i obsługiwać Twoje konto w banku. Zobaczysz też, jak sprawdzić informacje o lekach, podróżach i innych ważnych kwestiach. Ba, może nawet założysz sobie profil zaufany! [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 6
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Minecraft dla początkujących / Stephanie Milton ; [ilustracje] Ryan Marsh. - Warszawa : Wydawnictwo Egmont, Copyright 2019. - 63, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 29 cm.
(Dar Fundacji PKO BP)
Ta książka jest dla tych, którzy właśnie rozpoczynają swoją przygodę z minecraftem! Dzięki niej poznają wersję Minecraft Bedrock Edition! Przystępne wskazówki pomogą przetrwać graczom w pełnym niebezpieczeństw Świecie Podstawowym. Nauczą ich wydobywać minerały, tworzyć narzędzia, znajdować jedzenie, budować schronienie i wytwarzać zbroję oraz dostarczą cennej wiedzy o zwierzętach, potworach i miejscach, w które można trafić: od krów i creeperów aż po wioski i podziemne kopalnie. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 16
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793.7 W (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The art of invisibility : the world's most famous hacker teaches you how to be safe in the age of big brother and big data. Na okładce: Najsłynniejszy haker uczy, jak być bezpiecznym online.
Każdy twój ruch w sieci jest monitorowany i zapisywany, a twoja prywatność nieustannie zagrożona. Potężne korporacje, rządy oraz cyberprzestępcy chcą wiedzieć, co robisz, i odpowiednio to wykorzystać. Kontrolują cię, by sprzedawać twoje dane w celach reklamowych czy wpływać na podejmowane decyzje. Chcą infiltrować twoje życie osobiste, a nawet cię okraść. Kevin Mitnick uczy sztuki bycia niewidzialnym w sieci, dzięki której będziesz mógł chronić siebie i swoją rodzinę. • Stwórz odporne na złamanie hasło. • Dowiedz się, czego nie należy robić na firmowym komputerze czy drukarce. • Naucz się rozpoznawać zainfekowane e-maile i ataki phishingowe. • Zabezpiecz swoje konto bankowe przed atakami hakerskimi. • Ochroń swoje dzieci przed niebezpiecznymi działaniami cyberprzestępców. • Skorzystaj z zaawansowanych technik umożliwiających zachowanie maksymalnej anonimowości w sieci. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 6
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek, który wynalazł internet : biografia Paula Barana / Wojciech Orliński. - Warszawa : Wydawnictwo Agora, 2019. - 301, [3] strony : faksymilia, fotografie ; 22 cm.
Autor książki Lem. Życie nie z tej ziemi bierze pod lupę historię człowieka, który opracował techniczne założenia internetu. Pierwsze łącze sieci według pomysłu Paula Barana uruchomiono w 1969 roku w Kalifornii, a było to możliwe po tym jak urodzony w polskim Grodnie inżynier przekonał do zainwestowania w swój pomysł amerykańskich generałów. Paul Baran pracował przy konstrukcji pierwszego komercyjnego komputera UNIVAC, pierwszej rakiety typu „cruise missile” i przy narodzinach technologii Hi-Fi. Zanim wprowadzono w życie jego pomysły, Paul Baran przewidział wideokonferencje, internetowe zakupy, a także powszechność prywatnych urządzeń interaktywnych z dostępem do wielkich baz wiedzy, dziś znanych jako laptopy i smartfony. Przewidział też związane z Internetem zagrożenia dla prywatności i demokracji. Niestety, politycy nie dorównywali mu geniuszem i tak zostało do dziś: Internet to arcydzieło inżynierii, ale od strony regulacji prawnych, kompletna fuszerka. [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 092434 WB (1 egz.)
Filia nr 4
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 049503 F4 (1 egz.)
Filia nr 6
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Informatyka w Najlepszym Wydaniu)
Na okładce i karcie tytułowej: Wejdź na wyższy poziom Minecrafta i postaw swój serwer!.
Wejdź na wyższy poziom Minecrafta i postaw swój serwer! Dowiedz się, jak i gdzie zbudować serwer. Zainstaluj odpowiednie oprogramowanie Skonfiguruj środowisko i pluginy. Jeśli w Minecrafcie osiągnąłeś już dużo i nudzi Cię powtarzanie tych samych zadań, nadszedł czas, abyś wszedł na wyższy poziom. Odkryj w sobie żyłkę budowniczego i poszukaj nowych wyzwań! Zacznij samemu tworzyć świat gry i uruchom własny serwer Minecrafta. Zaproś do gry kolegów i poznaj nowych graczy! Z tej książki dowiesz się, jak to zrobić krok po kroku. Z tym przewodnikiem wybierzesz odpowiedni serwer, zainstalujesz system operacyjny i silnik serwerowy, skonfigurujesz środowisko oraz sieć, a także dodasz pluginy Bukkit. Zostaniesz specem od serwerów i poznasz Minecrafta z zupełnie innej strony. (...) Zyskaj wpływ na kształt Twojego świata!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 9
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 W (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ostatni wykład / Randy Pausch oraz Jeffrey Zaslow ; przełożył Jan Kabat. - Wydanie I. - Warszawa : Nowa Proza, 2008. - 289, [7] stron : fotografie ; 20 cm.
To miał być zwykły, pożegnalny wykład nieznanego szerzej profesora kończącego pracę na prestiżowym amerykańskim uniwersytecie Carnegie Mellon w Pittsburghu. I pewnie przemówienie zapamiętałaby jedynie grupka najwierniejszych studentów, gdyby nie to, że zostało ono umieszczone w Internecie. Ostatni wykład pod tytułem "Jak spełniłem swoje marzenia z dzieciństwa" błyskawicznie stał się jednym z najchętniej oglądanych nagrań w serwisie YouTube. Bo wykład, który uczynił ze skromnego specjalisty od programów komputerowych osobę znaną i podziwianą, nie był jednak całkiem zwykły. [lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna
Brak informacji o dostępności (1 egz.)
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.111 W (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kompetencje cyfrowe i ich cyfrowy rozwój / Marlena Plebańska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 222 strony : wykresy ; 23 cm.
Książka poświęcona jest analizie roli kompetencji cyfrowych we współczesnym świecie, a w tym kontekście zasadności rozwoju w e-edukacji. W publikacji przedstawiono historię, przyczyny powstania edukacji cyfrowej w kontekście społecznym i gospodarczym, historię rozwoju światowej e-edukacji oraz na tym tle powstanie, a także rozwój polskiej e-edukacji. Publikacja prezentuje wyniki prac badawczych autorki poświęconych roli kompetencji cyfrowych w społeczeństwie oraz wpływowi i roli edukacji cyfrowej na ich rozwój. Monografia prezentuje początki edukacji cyfrowej w Polsce, pierwsze konferencje poświęcone tej tematyce, produkty edukacji cyfrowej, modele i programy edukacyjne online, ich potencjał oraz kierunki rozwoju. [difin.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 4
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 054337 F4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Minecraft tylko pozornie jest nieskomplikowaną zabawą w budowanie świata z bloków. Pod fasadą prostoty skrywa bowiem bezmiar różnych sekretów. W ich poznaniu nieoceniony okaże się ten oto przewodnik. Znajdziesz w nim całe mnóstwo porad i sztuczek, dzięki którym nie tylko lepiej poznasz podstawy gry, ale także będziesz w stanie stawić czoła jej najtrudniejszym wyzwaniom. (...) A więc nie zwlekaj! Zanurz się w lekturze, po której eksploracja minecraftowego świata nie będzie miała już przed tobą żadnych tajemnic. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 9 dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7 W (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryg. wg LCC online.
Od wydawcy: „Jak działa Google” to napisana z humorem i swadą książka, w której Eric Schmidt (prezes wykonawczy Google`a) i Jonathan Rosenberg (doradca Larry`ego Page`a) dzielą się wiedzą i doświadczeniem nabytym podczas przekształcania firmy Google z akademickiego start-upu w globalną korporację; to pasjonująca lektura, pełna anegdot i ciekawostek, z jednej strony znakomicie dokumentująca kulisy działania jednego z najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw na świecie, z drugiej – stanowiąca niezastąpiony poradnik każdego menedżera, jak odnieść sukces w erze internetu i nowych technologii. „Jak działa Google” porusza między innymi takie tematy, jak: kultura korporacyjna, strategia, podejmowanie decyzji, komunikacja, sytuacje kryzysowe, talenty, innowacyjność. http://www.empik.com
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 091485 WPN (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN bez podziału.
Przemysł gier jest zarówno prestiżowy, jak i nieprzewidywalny. Opierając się na licznych wywiadach z producentami przełomowych gier, takich jak BioShock Infinite, Epic Mickey czy Dead Space, Jason Schreier pisze o szokujących decyzjach, które doprowadziły do zamknięcia firm odpowiedzialnych za te produkcje. Wciśnij reset opowiada o osobach z krwi i kości, których życie diametralnie zmieniło się po nagłej likwidacji studia – ludzie ci z czasem doszli do siebie i zrobili krok naprzód lub zupełnie porzucili świat gier. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prowokujące spojrzenie na nowy zdigitalizowany krajobraz dzieciństwa ze wskazówkami, jak się w nim poruszać. Opierając się na przełomowych badaniach w dziedzinie ekonomii, psychologii, filozofii oraz edukacji, Jordan Shapiro w „Nowym dzieciństwie” pokazuje, jak technologia prowadzi ludzkość w kierunku świetlanej przyszłości, w której nasze dzieci będą mogły tworzyć nowe, lepsze modele globalnego zaangażowania obywatelskiego, łączności i społeczności. Shapiro oferuje konkretne, praktyczne rady, jak efektywnie wychowywać i edukować dzieci w zglobalizowanym nowym świecie oraz zapewnia narzędzia i techniki wykorzystywania technologii do komunikowania się z dziećmi i pomagania im w nauce i rozwoju. Porównuje on obecny okres do innych wielkich technologicznych rewolucji w historii ludzkości i przedstawia zabawne mikro-historie elementów kultury takich jak piaskownica, malowanie palcami, rodzinny obiad i inne. „Nowe dzieciństwo” prezentuje dający nadzieję kontrapunkt dla bojaźliwego załamywania rąk, które charakteryzuje współczesną narrację dotyczącą dzieci i technologii i przedstawia aktualny, inspirujący i pozytywny obraz dzisiejszych dzieci, które będą gotowe stworzyć świat postępowy, różnorodny, znaczący i połączony na wiele różnych sposobów, świat, którego dzisiejsi dorośli nie są w stanie sobie wyobrazić. [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 6
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wykorzystując media społecznościowe jako swego rodzaju broń, Internet wpływa na wojnę i politykę, podobnie jak wojna i polityka wpływają na Internet. Terroryści bezpośrednio planują ataki, “wojny twitterowe” są źródłem ofiar w świecie rzeczywistym, a rozprzestrzeniające się błyskawicznie dezinformacje zmieniają nie tylko wyniki starć, ale nawet losy całych narodów. W rezultacie wojna, technika i polityka, zacierając różnice, stworzyły nowy rodzaj pola bitwy, która rozgrywa się na naszych smartfonach. P. W. Singer i Emerson Brooking stawiają zawiłe pytania, pojawiające się, gdy wojna odbywa się on line i świat on line rusza na wojnę. Analizują, jak ISIS powiela taktykę Instagramu, dawny fanatyk gry World of Warcraft powstrzymuje zbrodnie wojenne odległe o tysiące mil, trolle internetowe wpływają na wyniki wyborów, a Chiny wykorzystują aplikacje smartfonów do monitorowania myśli półtora miliarda obywateli. Co można utrzymać w tajemnicy w świecie sieci? Czy media społecznościowe ujawniają prawdę czy też ją ukrywają? I jaką rolę odgrywają obecnie zwykli ludzie w konfliktach międzynarodowych? [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 092094 WR (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej