Terapia poznawczo-behawioralna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Filia nr 3
(4)
Autor
Otto Michael W
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Perlman Carol A
(2)
Safren Steven A
(2)
Sprich Susan
(2)
Bramham Jessica
(1)
Dąbrowska-Kaczorek Małgorzata
(1)
Gorzelak Przemysław (1962- )
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Szaniawska Monika
(1)
Szewczuk-Bogusławska Monika Magdalena
(1)
Trzebiatowska Iwona Alicja (1969- )
(1)
Wasilewska Eliza
(1)
Young Susan (1957- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Dorośli
(2)
Chorzy
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Temat
Literatura polska
(5280)
Polska
(4782)
Poezja polska
(4315)
Kobieta
(3640)
Powieść angielska
(2357)
Terapia poznawczo-behawioralna
(-)
Rodzina
(2286)
Regionalia
(2209)
Pamiętniki polskie
(2132)
Powieść amerykańska
(1999)
Literatura dziecięca polska
(1959)
Przyjaźń
(1870)
Tajemnica
(1836)
Miłość
(1795)
Historia
(1715)
Opowiadanie polskie
(1591)
Relacje międzyludzkie
(1541)
Śledztwo i dochodzenie
(1528)
Język polski
(1483)
Literatura młodzieżowa polska
(1447)
Literatura
(1409)
Zabójstwo
(1397)
Parczewski Alfons (1849-1933)
(1392)
Publicystyka polska
(1305)
Filozofia
(1290)
II wojna światowa (1939-1945)
(1240)
Powieść francuska
(1235)
Literatura piękna polska
(1194)
Pisarze polscy
(1105)
Biblioteka Muzeum w Kaliszu
(1095)
Wojna 1939-1945 r.
(1073)
Relacja romantyczna
(1067)
Sztuka
(1036)
Literatura piękna amerykańska
(1030)
Żydzi
(1020)
Kultura
(1014)
Wojsko
(1000)
Dramat polski
(973)
Audiobook
(943)
Zwierzęta
(900)
Powieść niemiecka
(869)
Warszawa
(846)
Dedykacja
(843)
Nastolatki
(840)
Powieść rosyjska
(829)
Kalisz
(800)
Trudne sytuacje życiowe
(764)
Życie codzienne
(762)
Małżeństwo
(760)
Polityka
(750)
Magia
(735)
Rodzeństwo
(719)
Sekrety rodzinne
(711)
Dzieci
(701)
Uczucia
(690)
Dziecko
(670)
Powieść młodzieżowa polska
(667)
Dziewczęta
(625)
Policjanci
(613)
Wielkopolska
(609)
Prawo
(602)
Władcy
(563)
Psychologia
(562)
Podróże
(558)
Polacy za granicą
(554)
Arystokracja
(553)
Fantastyka
(534)
Wybory życiowe
(529)
Literatura piękna angielska
(526)
Parczewski, Alfons (1849-1933)
(514)
Powieść polska
(508)
Lektura szkolna
(504)
Opowiadanie dziecięce polskie
(492)
Literatura francuska
(487)
Osoby zaginione
(483)
Dziennikarze
(480)
Religia
(474)
Matematyka
(470)
Boże Narodzenie
(467)
Pieczęć
(467)
Język angielski
(465)
Zakochanie
(461)
Teatr
(457)
Filatelistyka
(446)
Nauka
(446)
Wychowanie
(443)
Muzyka
(442)
Proza polska
(439)
Literatura rosyjska
(438)
Matki i córki
(438)
Teatr polski
(437)
Fizyka
(423)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(421)
Uczniowie
(418)
Poszukiwania zaginionych
(415)
Pisarze
(408)
Politycy
(407)
Przyroda
(403)
Kościół katolicki
(402)
Uprowadzenie
(402)
Polityka międzynarodowa
(401)
Gatunek
Podręczniki
(2)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Pozycja ta skierowana jest do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych zagadnieniem autyzmu. Napisana przez praktyków pozycja przedstawia nową klasyfikację zaburzeń autystycznych DSM-V i zwraca uwagę na programy terapeutyczne o udokumentowanej skuteczności. Czytelnik otrzymuje do rąk bardzo interesującą, ale i niezwykle potrzebną książkę adresowaną do szerokiego grona odbiorców. Autorzy rozdziałów to osoby łączące refleksję naukową z praktyką kliniczną. To połączenie daje wyśmienity efekt w postaci treści wiarygodnych, a jednocześnie przydatnych w rozumieniu człowieka „innego”. Książka pozwala też na lepsze zrozumienie dynamicznych zmian we współczesnych systemach klasyfikacji zaburzeń ze spektrum autyzmu. Cenne jest także wielowymiarowe podejście do tego problemu - od propozycji terapeutycznych i potrzebie oceny ich skuteczności, poprzez zagadnienia psychiatryczne, do zagadnień medyczno-społecznych, takich jak np. fałszywe przekonania na temat szczepień w kontekście epidemiologicznym. Książka jest godna polecenia Czytelnikowi, którego z racji osobistych, praktycznych czy naukowych interesuje zagadnienie autyzmu i pomoc w rozumieniu i podniesieniu jakości życia „mniejszości” wśród „większości”. Prof. dr hab. n. med. Mikołaj Majkowicz Specjalista psychologii klinicznej Gdański Uniwersytet Medyczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 WP (1 egz.)
Książka
W koszyku
ADHD jest coraz poważniejszym problemem nie tylko w przypadku dzieci, ale również osób dorosłych. Prowadzi się wiele badań mających na celu lepsze poznanie tego zaburzenia oraz opracowanie terapii, która pozwoli w pełni nad nim zapanować. Klinicyści ze szpitala w Bostonie stworzyli pierwszy program terapii ADHD dla dorosłych. Niniejszy podręcznik zawiera omówienie tego programu. Autorzy charakteryzują najczęstsze objawy ADHD, opisują kryteria diagnostyczne zaburzenia oraz analizują wpływ leczenia farmakologicznego na poprawę stanu zdrowia. Przedstawiają główne metody pracy terapeutycznej z pacjentem i pomagania mu w radzeniu sobie z rozproszeniem uwagi, nadpobudliwością psychoruchową, trudnościami z adaptacją w różnych środowiskach i z nawiązywaniem trwałych relacji. Opisany program terapeutyczny obejmuje 12 sesji, z których każda dotyczy innego problemu utrudniającego dorosłym z ADHD funkcjonowanie. Ten przejrzysty układ pozwala terapeucie krok po kroku pracować z pacjentem nad eliminowaniem każdej trudności. Ostatnia sesja jest poświęcona utrwalaniu zaproponowanych rozwiązań, aby zapobiec nawrotom objawów i aby pacjent umiał sam sobie z nimi poradzić. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 WP (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka to zbiór wskazówek terapeutycznych dla dorosłych zmagających się z ADHD. W poszczególnych rozdziałach autorzy opisują skuteczne metody terapii dostępne dla pacjentów. Ten autorski program powstał na podstawie najnowszych badań nad zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi. Dzięki niemu pacjent będzie lepiej radził sobie z trzema głównymi objawami zaburzenia:: trudnościami ze skupieniem uwagi, problemami z organizacją i planowaniem oraz impulsywnością. Zrozumie, czym jest ADHD, będzie w stanie zmierzyć się z nim i świadomie podjąć terapię. Autorzy w przystępny sposób opisują techniki, które poprawią jakość życia nie tylko pacjenta, ale i jego najbliższych. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 WP (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Susan Young i Jessiki Bramham to praktyczny przewodnik, który wskazuje, jak za pomocą terapii poznawczo-behawioralnej radzić sobie z objawami ADHD występującymi u młodzieży i osób dorosłych. Program Young i Bramham: dostarcza praktycznych strategii radzenia sobie z codziennymi trudnościami wynikającymi z ADHD (impulsywność, kłopoty ze snem, zarządzanie czasem), pomaga zwalczać zarówno osiowe objawy ADHD, jak i problemy towarzyszące, zawiera kompletne plany terapii oraz propozycje ćwiczeń dla pacjentów, składa się z niezależnych modułów, które można dopasowywać do indywidualnych potrzeb młodzieży i dorosłych z ADHD, może być stosowany w terapii indywidualnej, grupowej i pracy warsztatowej, oferuje innowacyjne i intensywne, praktyczne podejście do objawów ADHD za pomocą technik poznawczo-behawioralnych oraz technik dialogu motywującego. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 WP (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej